Et hus

fra avstand

noe uoppklart

vindu åpent

dør lukket

røyk fra pipa

dempet lys der inne.

Jeg trekker meg tilbake.

En annen gang, kanskje.

Går videre på stien.

 

**

 

Et spørsmål

som barn

fra et annet barn

om jeg i skogen er redd elgen.

Jeg hadde ikke engang tenkt at det var et alternativ.

 

**

 

Et spørsmål

som voksen

fra en annen voksen

om jeg tenkte på muligheten for å kollidere med rådyr når jeg kjørte på grusveiene hjemover.

 

**

 

Loddsalg vinterstid

1,5 km til naboen

ikke bruk sykkelens forbrems.

 

**

 

Det store treet ved veien

ved naboen

vi ungene satt i det og så på verden.

Treet står der fortsatt.

Det er da noe.

 

**

 

Mamma og den gamle mannen

arbeider med ved

klyving

stabling

der borte.

Mellom huset vårt og garasjen er det en liten fotballbane

vel 7 meter stor.

Skyte i veggen

dempe

skyte igjen.

Skriket hans borte fra vedklyvingen.

 

**

 

Monologene

på gressklippertraktoren.

 

**

 

Sykle bort til tjernet

fiskestang

slukboks

hov

flytevest.

Så oransje

stor

henslengt ved sykkelen.

Mamma er roligere nå.

 

**

 

Lese bok

sommernatta

sittende i senga

morgen allerede?

Dette må jeg

gjøre igjen.

En begynnelse

jeg er så glad for.

 

**

 

Kameraten som leste Biggles og MacLean

så jeg kunne prøve

ta etter.

Ny verden.

Takk.

 

**

 

Drikke kaffe

til kvelds.

Så rart

hvordan ting starter.

 

**

 

Forlatte småbruk

to nær

i en lysning.

Infoplakat.

Fraflyttet i 65.

Vanskelig å forstå

fjernt fra alt nå

likevel her.